А Н А Л І З
стану розгляду звернень громадян
в Марківському районному суді Луганської області за 2013 рік
15 січня 2013 року смт. Марківка
Реалізуючи положення Закону України "Про звернення громадян"; Указу Президента від 13.08.02р. №700 Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", Указу Президента від 14.04.04р. №434 "Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів», згідно з інструкцією «Про порядок розгляду пропозицій, заяв, скарг та організації особистого приймання громадян» Марківським районним судом Луганської області приймаються на облік та розглядаються звернення громадян ( заяви, скарги, пропозиції).
В Марківському районному суді постійно проводяться певні заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян у всіх судах визначені конкретні працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях.
На особистому прийомі громадян посадовими особами Марківського районного суду протягом 2013 року було розглянуто 80 звернень громадян. Вказані звернення стосувались питань щодо порядку розгляду справ, наслідків розгляду справ.
Всі вище вказані звернення громадян, які надійшли на розгляд Марківського районного суду протягом І півріччя 2012 року, були розглянуті у терміни відповідно до Закону України «Про звернення громадян», скаржникам було роз’яснено, що працівники суду діяли згідно вимог чинного законодавства України, не порушуючи прав та свобод та людини громадянина.
Протягом 2013 року до Марківського районного суду на дійшло 13 письмових звернень від громадян. У вказаних зверненнях порушувались питання:
- щодо вирішення питання стосовно примусового лікування (1 заява);
- щодо видачі судового рішення (1 скарга);
- щодо організації роботи суду (7 скарг);
- щодо видачі журналу реєстрації відвідувачів суду для ознайомлення (1 заява);
- щодо визнання права власності на майно (1заява);
- щодо витребування справи з іншого суду (1 заява);
- щодо кількості звернень до суду (1 заява).
Заяви та скарги зареєстровано та розглянуто в термін передбачений ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" й обліковується згідно "Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації ", яка затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.
Регулярно ведуться особисті прийоми громадян згідно графіків, у встановлені дні та години. Графік прийому складений таким чином, щоб було зручно для громадян. Громадяни льготних категорій населення приймаються поза графіками прийому громадян.
Діловодство розгляду звернень громадян в суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої 25.05.97р., та наказу ДСА України № 100 від 26.09.2007 року “Про затвердження Змін та доповнень до інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.10.2007 року за
№ 1170/14437, судом використовуються в процесі роботи Методичні рекомендації ДСА України по організації роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах. Реєстрація та облік заяв (скарг) здійснюється в журналі, відповідно до Ф-1 Інструкції з діловодства за зверненнями громадян. Реєстрацїйно-контрольні картки реєстрацій звернень в суді не застосовуються, зважаючи на їх невелику кількість серед обсягу справ та матеріалів, що надходять до суду. Взагалі, в більшості скарги, звернення та заяви розглядаються у термін до 15 днів. Станом на кінець 2013 року кількість нерозглянутих скарг в суді не виявлено.
Своєчасність розгляду звернень громадян особисто контролюється головою суду, а основна робота щодо ведення діловодства із зверненнями громадян покладена, згідно з наказом суду, на працівника суду.
Марківський районний суд постійно працює над посиленням гласності та прозорості в своїй діяльності, підвищенням рівня правової освіти серед населення з питань звернень громадян, вчасним виявленням найбільш гострих суспільно значущих проблем, які породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення.
Висновки: в суді на достатньому рівні забезпечено поважне ставлення до громадян, уважний підхід до їх потреб і запитів.
Жодних порушень прав та законних інтересів чи свобод громадян не виявлено, скарг на дії працівників суду не надходило.
В.о. голови
Марківського районного суду Т.Г.Логвіненко
Вик.Щербак Н.О.
Т. 9-11-67