Працюючи зі зверненнями громадян
Одним з напрямків діяльності Марківського районного суду Луганської області є забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, оскарження дій (бездіяльності), відновлення порушених прав і законних інтересів громадян.
Звернення громадян до суду відіграють особливу роль у забезпеченні постійного зв‘язку між органами судової влади та громадянами, вирішення важливих проблем реалізації конституційних прав і свобод людини і громадянина.
Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про звернення громадян» здійснюється особистий прийом громадян керівництвом суду згідно, затвердженого графіку.
Графіки прийому громадян доводяться до відома громадян через ЗМІ, веб-сторінку Марківського районного суду в розділі “Звернення громадян ”, а також розміщені на інформаційному стенді у приміщенні суду.
Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органи державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (із внесеними змінами). Прийом починається з пропозиції відвідувачеві назвати своє прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання, а також викласти суть питання, з яким він звертається.
В заявника можуть бути витребувані його документи, що засвідчують особу або наявність повноважень на представництво інтересів іншої особи. Відсутність такого документа, згідно з вимогами статі 5 Закону України «Про звернення громадян», має бути підставою для відмови в прийомі.
Якщо вирішення питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції суду, то посадова особа, яка веде прийом, пояснює йому, до якого органу державної влади або місцевого самоврядування, підприємства, організації та установи потрібно звернутись за його вирішенням, і по змозі надає в цьому допомогу (дає адресу, номер телефону і таке інше).
Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Анонімні звернення не розглядаються.
Відповідно до статті 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, встановлюється необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
На особистому прийомі громадян посадовими особами Марківського районного суду протягом 2011 року було розглянуто 89 звернень громадян. Вказані звернення стосувались питань щодо порядку розгляду справ, наслідків розгляду справ, та на дійшло 18 письмових звернень, заяв та скарг на які в короткі строки було надано законні та обґрунтовані відповіді.
Адреса для письмових звернень до суду : Марківський районний суд Луганської області, пл. Жовтнева, буд. 31, смт. Марківка, Луганська область,92400.
Особистий прийом громадян здійснюється:
В.о. голови суду Логвіненком Тарасом Григоровичем – кожну середу з 14.00 до 16.00 години.
Керівником апарату суду Косенко Наталією Володимирівною – кожного вівторка з 14.00 до 16.00 години.
Заступником керівника апарату суду Щербак Наталією Олександрівною – кожного робочого дня з 9.00 до 16.00 години.
Прийом документів та позовних заяв здійснюється працівниками канцелярії кожного робочого дня з 9.00 до 17.00 години.
Заступник керівника апарату
Марківського районного суду
Щербак Н.О.